lørdag 11. august 2007

Kryss i taket

Hvis jeg legger hodet bakover og ser opp i taket, kan jeg se et blyanttegnet kryss. Ved siden av krysset står det skrevet med den ikke så veldig pene håndskriften til 17-åringen i huset: mamma la seg tidligere enn oss. Han har ikke skrevet dato, men jeg husker at jeg la meg før midnatt i juni en gang, jeg var syk og sliten. Ellers kan jeg ikke huske når jeg sist la meg før de andre i huset. Og jeg tenker at det er ikke så verst å være søvnløs når man oppdager sånne små ting, som krysset i taket. Og jeg tenker at jeg lever i en morsom og rar familie som gjør sånne ting, og jeg gleder meg til at sønnen min rydder gulvet sitt så mye at det blir plass til å sette et kryss der. For det skal jeg gjøre. Med sprittusj.

3 kommentarer:

  1. Søvnløs natt med tildels tunge tanker. Skulle hatt en coach akkurat nå! Men det krysset på gulvet, med sprittusj, det var en god idè! Det finnes en 17 åring her i huset også. Han tror ting som faller på gulvet har vinger og kan fly vekk av seg selv. Det tar bare litt tid før de flyr av gårde etter at de har landet på gulvet første gang. Veldig lang tid.

    SvarSlett
  2. Jeg tror nesten enkelte av tingene på gulvet hos min 17-åring har slått rot... Kanskje han må i gang med slåmaskin, ikke støvsuger... Kanskje vi burde rydde litt der inne, og strø noen fjær på gulvet, og si at sakene fløy sin vei...

    SvarSlett
  3. Hei hei.
    Her inne var det mykje flott både å sjå og lese.
    Takk for titten:o)

    SvarSlett