tirsdag 28. august 2007

Et ukjent dyr i hagen...


Nei, jeg har ikke oppdaget en ny art, men jeg har besøk i hagen i dag, av et dyr som ikke har vært her før, ikke som jeg har lagt merke til, i alle fall. Dyret kan minne om et slags kjempeekorn, brunt, slank, lang. Lang hale, som ikke er buskete. Den er rask, og hopper og spretter rundt, og den løper kjempefort. Den har korte bein. Den liker plommer. Kjempegodt, ser det ut til, den kommer løpende fram, spiser eller henter plomme, trekker seg tilbake, kommer fram igjen. Den er forresten hvit under halsen. Jeg vet ikke hva slags dyr det er. Den er morsom å se på, men jeg vet ikke om det er en jeg skal si velkommen til eller ikke. Den ser liksom ikke akkurat snill ut. Nå er det jo ikke sikkert den har tenkt å bosette seg her heller, så det går jo an å bruke dagen på å følge med på det rare, brune dyret fra vinduet.

2 kommentarer:

  1. Det er nok en mår du har fått på besøk.
    Et ganske grådig rovdyr. Men han henter seg vel bare litt fruktdessert i hagen din.

    SvarSlett
  2. Bare han ikke er såpass til rovdyr at han forsyner seg med Katt til hovedrett... Han er vel heller en fare for fugler og andre mindre dyr, kanskje? Morsom å se på er han i alle fall.

    SvarSlett