tirsdag 21. august 2007

Jeg trenger sommer nå!


I dag har det vært sommer hos meg, det har vært sol og varme, og det har vært deilig å være ute. Likevel, det er definitivt snart høst. Når floksen blomstrer hos meg, vet jeg at høsten nærmer seg ubønnhørlig. Vanligvis er det helt greit, men i år er jeg liksom ikke helt ferdig med sommeren. Jeg har ikke blitt lei av hagearbeid, jeg har blitt lei av regn og mangelen på hagearbeid, men jeg har ikke irritert meg over jord under neglene, og jeg har bare slitt ut et par hagehansker. Så nå løper jeg ut og graver litt de dagene det er fint vær, jeg flytter en og annen plante, luker litt, og dekker med bark der jeg har luka ferdig for sesongen. Jeg har ikke sittet nok under et tre med en bok, og jeg har ikke brukt min nyinnkjøpte vepsefelle en eneste gang. Jeg har ikke plukket sneglehus og glasskår i vannkanten, eller små rustne spiker jeg tenker at jeg kan bruke i en installasjon når det blir høst. Jeg trenger sommer nå! Jeg har fortsatt over en uke ferie igjen, og jeg trenger en kompakt-sommer som gjør at jeg kan gå høsten i møte litt mer fornøyd. Jeg trenger lyse, varme dager, og jeg trenger andre blomster enn floks - jeg trenger noe som ikke minner om høst. I morgen skal jeg ut og leite etter små blomster som blomstrer for andre gang, de som ikke vet at det er høst snart. Så kan vi late som om det fortsatt er sommer. Sammen, med en bok under et tre...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar