søndag 21. oktober 2007

Sløv søndag...


Ofte synes jeg at søndag er en dag med mange må-ting. I dag har jeg ingen må-ting, jeg kan bare gjøre det jeg har lyst til. Så i dag tilbringer jeg dagen på arbeidsrommet mitt, sammen med maling, lerret og "Modest Mouse". Ingen skolerelaterte bilder, bare lek med farger, og det kjennes godt ut.

To søte jenter fra TV-aksjonen har vært her - det kjennes også godt ut. Godt å se at ungdommer gidder å bruke noen timer en søndag på å gjøre noe for andre. Og hvis dette er en vanlig tv-aksjonssøndag hjemme hos meg, kommer jeg til å ringe givertelefonen om en stund, når jeg bare har tenkt litt mer på at jeg sikkert ikke gav nok. Og det gjør vi jo sjelden, gir nok, mener jeg.

Ellers var jeg på en veldig hyggelig og liten intimkonsert i går, der "Melodar" spilte. Jeg har hørt dem før, på Promenaden. Den gangen var det mye støy i lokalet, og musikken kom ikke fram. Nå var det et interessert publikum som hørte på musikken - og dette var noe helt annet - og jeg gleder meg allerede til neste gang.

Men i dag har jeg en sløv søndag. Det er bare meg, lerretet mitt og "Modest Mouse"....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar