mandag 29. oktober 2007

Just another manic monday...


"Det er haust. Det ruskar ute". Jeg husker ikke hvordan diktet fortsetter, men det er ikke så viktig heller akkurat nå. Det er haust, og det ruskar ute. Og det er mandag. Det er mandag, og jeg har litt for mange ting jeg skulle ha gjort i dag. Jeg har lerreter som ligger til tørk utover gulvet, jeg har såpe som skal skjæres opp bare den stivner, jeg har en brosjyre som skal lages, fotografier som skal organiseres før de skal trykkes....

Og jeg har en katt som ikke bryr seg om noe annet enn seg selv. Hun ligger i senga og sover, og kikker opp innimellom, vasker seg litt og sover videre. Av og til står hun opp, hun spiser litt og sitter i vinduskarmen og kikker ut på høsten. Så legger hun seg igjen. Og jeg tenker at i dag er det deilig å være innekatt, uten andre oppgaver enn å pusse litt på pelsen av og til....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar