onsdag 20. juni 2007

Verdens styggeste grill?


Jeg tilhører de som mener at grilling er oppskrytt - veldig oppskrytt. Joda, jeg liker mat som er grillet, det er ikke det, det er bare det at det er så innmari mye som må gjøres før man kommer til punktet der man faktisk kan spise. En ting er at man må kjøpe maten, det kan jeg vel ikke akkurat klage på, siden det gjelder andre ting man putter inn i gapet også, og selv om det er kjedelig i matbutikk aksepterer jeg at det er en nødvendig aktivitet. Det jeg synes er et pes, er all bæringa av maten. Ut av butikken, inn i bilen, ut av bilen, inn i huset, inn i kjøleskapet, ut av kjøleskapet, ut av huset.... Jada, jeg er nok lat som har et sånt forhold til å bære rundt på maten min, oo jeg synes det er like kjedelig å bære tallerkener og bestikk ut og inn også. Derfor synes jeg altså at grilling er oppskrytt. I vår familie har vi ikke eid grill en gang de siste åra, helt til nå. I forrige uke insiterte ungdommene i huset på å grille, og far måtte kjøpe grill. Siden de fleste butikkene her vi bor hadde stengt, ble løsninga Europris. Der var det åpent, og de hadde grill, én grill. En fotballgrill. Kanskje den ikke er den styggeste grillen i verden, men jeg vil i allefall tippe at den konkurrerer blant de ti øverste på lista. Alle i familien vår syntes veldig synd på far i huset som måtte stå i kø på Europris og betale for monsteret, uten pose over hodet... Men den funka, og det ble svidd mat den dagen. Og grillen er her, og kommer nok til å bli brukt noen få ganger i sommer, så får vi se til neste år, om den kanskje ender opp som fotballfuglebad....

1 kommentar:

  1. det ER den styggeste grillen jeg har sett. Nå kan dere lage fotballburgere!

    SvarSlett