torsdag 28. august 2008

Om å gjøre hagearbeid sammen med Katt

.

Den bortskjemte katten og jeg har vært ute i hagen og gjort høstting. Det vil si, den bortskjemte katten har gjort katteting: den har fanget og spist en mus, den har lagt seg ned og rullet alle steder jeg skulle luke, og da jeg gravde et hull til en høstdelt plante, skyndet den seg å gjøre fra seg i det ferdiggravde hullet før jeg rakk å sette planten ned.

Jeg ga opp gravingen, og gikk en liten tur med katten i stedet, det vil si at jeg gikk, katten ble båret. Hun er en bortskjemt dame som liker å sitte på skulderen min og betrakte verden.

Det er en ting jeg alltid får gjøre i fred for katten, det er å bruke plantemakuleringsmaskinen - kompostkvernen bråker litt for mye til at katten gidder være i nærheten. Så mens jeg sørget for at ulikt plantemateriale ble hakket opp i småbiter og brukt som jorddekke ved den nyplanta hekken, lå pus og sov blant floksene.

Og hun gjorde et godt valg av sovested - det er ikke mye som blomstrer hos oss akkurat nå, men floksene står der i år også, og varsler om at høsten er her.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar