mandag 31. mars 2008

Vår - igjen og igjen...


At våren kommer på nytt hvert år, er noe jeg vet og forholder meg til. I min verden er det ikke like vanlig at våren kommer mange ganger, men det synes jeg den har gjort i år.

Jeg har vært ute og luket brennesle den ene dagen, og sett på snøværet dagen etter. Jeg rakk å plukke inn noen snøklokker, før de -nettopp- forsvant i snøen.

I begynnelsen av påska var jeg ute og så på krokusene mine, før de ble dekket av en halv meter snø. I dag kikket de fram igjen - litt pjuskete, men i live, akkurat som noen mennesker jeg kjenner som har en fantastisk evne til å reise seg etter å ha gått på trynet gang på gang.

Nå håper jeg bare at de får en litt rolig april, både krokusene og alle andre som har reist seg etter å ha vært tynget ned av det kalde, våte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar