tirsdag 18. mai 2010

Kampen mot naturen

.


Å ha hage er en evig kamp mot naturen. Skogen ligger der og vil kommer og overta det den en gang eide, sneglene venter på at jeg skal snu ryggen til, sånn at de kan skli superfort på slimet sitt og spise plantene mine, de ville plantene vokser fortere enn de tamme, og skvallerkålen er konge i bedet.




Det er da jeg tenker at jeg vil ha asfalt. Svart og skinnende, med krittstreker der jeg har tegnet et paradis. Asfalt som man ikke trenger å luke, bare koste. Siden jeg har et godt utvalg av maling og pensler, tenker jeg at jeg godt kan male en blomst eller to, eller så mange jeg vil, ingen snegler spiser asfaltblomster.....




De varer aldri lenge, asfaltfantasiene mine. Jeg har ett bed som til enhver tid er ryddig, og kan heldigvis snu ryggen til resten. Og så er jeg akkurat passe nærsynt, sånn at når jeg tar av meg brillene, ser jeg blomster og andre uspesifiserte grønne ting, og sneglene skimter jeg bare i det fjerne. Og jeg tenker at jeg vil være nær hagen min, for bare jeg er nær nok, forsvinner rotet.
.

1 kommentar:

  1. ja takk og lov for at tysskålen er grønn....

    SvarSlett