fredag 28. mai 2010

Fruktblomstring

.


Plommetrærne har allerede ristet av seg de hvite kronbladene sine, det så ut som om en slags magisk snø la seg på bakken under dem, eller, om man ikke var i så godt humør den dagen at det så litt magisk ut: som litt mislykka fake-snø fra en dårlig julefilm.

Jeg gikk nedover veien, og alt jeg kunne se var iberiasnegler - alle så ut som om de målbevisst sklidde på slimet sitt mot akkurat min hage. Jeg kikka ned mens jeg gikk, og tenkte at jeg kunne prøve å telle dem. Som om det går - å telle den uendelige hæren av slimet kryp klar til invasjon. Og som om det er noen vits i det - å telle dem gjør garantert dagen verre.

Så kikket jeg opp, og dagen ble bedre. Der stod det, inntil fjellet, epletreet med de fine blomstene. Ikke en eneste snegle å se, bare en rosa sky av epleblomster, og dagen ble med ett så veldig mye bedre.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar