onsdag 19. mai 2010

Ordnung muss sein



Nå har jeg også grønnsakshage. Seks pallekarmer stor, og det er jo ikke så mye, men likevel, det er en grønnsakshage. Eller skal bli, for det er ikke så mange grønnsaker der enda. Foreløpig minner det kanskje mest om en nyanlagt kirkegård, før man har rukket å få opp stein og planter, men det er altså min kommende grønnsakshage.

I den første har jeg planta jordbærplanter. Katten har foreløpig spist en av de, men det så ikke ut til å være det beste den hadde smakt, så det er nok ikke den som utgjør den største trusselen.

I de to neste kassene har jeg sådd. Jeg har sådd reddiker, tre slag rakk jeg å så litt av, før jeg husket på at jeg ikke liker reddiker. Da sådde jeg mainepe og mangold i stedet. Jeg vet ikke om jeg liker mangold, heller, men det var et fint bilde på frøposen. Så hadde jeg noen eldgamle kålrotfrø, og putta de i jorda også. Duken oppå er for at ikke kålflua skal finne ut at jeg har sådd noe den liker.

De siste kassene har bare jord. Jeg har sådd bønner inne, og squash, eller kanskje jeg glemte å så squash og sådde noe annet i stedet, jeg husker ikke helt, men det får jeg vel kanskje vite etterhvert. Eller kanskje ikke - jeg glemt å vanne bebiplanter før...  I så fall får jeg finne på noe annet. Og uansett: jeg har grønnsakshage. Og der hersker orden. (Og en dronningkatt som ruller seg i den svarte jorda).
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar