onsdag 15. juli 2009

Å få mus i gave

.


Når Katt fanger mus, kommer hun løpende så fort hun kan, med musa i munnen og halen rett til værs. Hun legger musa foran meg, mens hun kommer med noen veldig stolte porre-lyder, lyder hun bare har når hun har fanget noe.

Siden jeg ikke akkurat har lyst til å dele byttet med henne, forteller jeg henne hvor flink hun er. Hun ruller stolt rundt og rundt i grusen, mens musa ligger på lit-de-parade. Dessverre rakk ikke jeg å fotografere mens musa lå pent dandert, da jeg rakk fram etter å ha gått for å hente kameraet, hadde måltidet begynt.

Tidligere måtte jeg legge musa i en skål for at Katt skulle spise, nå har hun funnet ut at det er greit uten tallerken også, og hun spiste hele dyret. Bare halen er tilbake, og den ligger nå plassert under den busken der hun legger alle rester etter byttedyrene. Siden jeg tror katten min er spesielt intelligent, regner jeg med at hun har et eller annet tellesystem, der under busken, og at hun unner seg en ekstra godbit hver gang hun runder hundre.

Heldig er den som har en Katt som kommer hjem med gaver, særlig når de er ferdig jaktet.
.

6 kommentarer:

  1. Nei, så heldig du var da, ha ha. Katten din ligner min veldig i ansiktet btw. Men min har ikke kommer med mus ennå, he he. Hun er på fluestadie :P

    SvarSlett
  2. Min jakter på alt som rører seg - fluer også. Vi er heldige, vi som har så fine katter, forresten :-)

    SvarSlett
  3. Så flink pus, og så heldig du er som får et så flott bytte dandert! Men tenker du er litt ekstra ivrig på å gi pus markkuren sin etterpå eller?
    ;-)

    SvarSlett
  4. Siden Katt er en ekte utekatt får hun markkuren sin til tida, ja :-)

    SvarSlett
  5. vi har en hannkatt på snart to år, den har ennå ikke lagt frem byttet i hagen vår,men mjauer og knurrer fælt når 9åringen lar han løpe etter lekemusa. en fin blogg har du, hverfall. jeg har også bestemt meg for tegne mer. Din blogg er med og pusher meg litt-!

    SvarSlett
  6. Tusen takk, Akeleiedamen. Fint navn du har :-) Og vær glad for at du ikke får mange små dyr i gave...

    SvarSlett