mandag 9. juni 2008

Hils på Snoppe



Dette er Snoppe. Han har ingen bukser på. Hadde han vært et menneske, ville han blitt sett på som en raring, kanskje en litt skummel raring, der han gikk bortover veien med naken rumpe og sin lille rosa snopp. Siden han er en dukke, er han bare rar, for han kan vel ikke akkurat beskyldes for å se skummel ut.

Det var lenge tvil om denne figuren skulle bli en dukke eller en akkar. Han ble en dukke, men det er vel ikke usannsynlig at det kommer til å dukke opp en akkar eller to etterhvert.

Etter all kosedyrheklinga trengte jeg å gjøre noe annet, så jeg har tatt fram strikkepinner og strikker i vei - jeg begynner et sted og ser hvor jeg havner. Siden jeg ikke bruker mønster, vil det bare finnes en av hver av figurene mine, og det er mulig at jeg etterhvert vil la dem gå inn i en monsterdukkeserie som muligens kan bli et kunstprosjekt. (og her var det jammen mange forbehold: det er mulig at jeg kanskje på en måte...)

.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar