mandag 5. mars 2012

Mormor fyller 101

.



Mormor fyller 101 år i dag, og det er ingen dårlig alder for en mormor.

- Jeg er ferdig med det jeg skal, sa mormor i går, men hvis jeg får gå her på jorda noen måneder til, vil jeg gjerne gå en tur når det blir varmt ute.

Og jeg tenker at hun er heldig, den som er ferdig med det hun skal. Og som kan oppsummere og si at på tross av sorger har hun hatt et godt liv.

Og jeg håper at våren blir varm og god, sånn at mormor kan kjenne en forsiktig vind på kinnet, og sitte på en benk og kjenne varmen fra sola... For selv om en er ferdig med det en skal, er det godt med de små, fine øyeblikkene som gjør at det er fint å være her.
.

3 kommentarer:

  1. Nydelig skrevet! Hun fortalte meg det også da jeg var på besøk for et par uker siden. Når våren kom skulle hun ut og så tur. Ikke alene, vel? spurte jeg. Neida, jeg skal gå med ei på 96 år, svarte hun da:)

    SvarSlett