søndag 2. januar 2011

Jeg ønsker meg et passe godt år

.


Jeg melder meg ut av nyttårsforsettforeninga, etter å ha prøvd både å slutte med ting og begynne med ting samtidig som et nytt år starter. I år skal jeg ikke love meg selv noe som helst, hvis jeg skal slutte med noe, eller begynne med noe, skal det være fordi jeg har lyst til det, når det passer meg. I fjor skulle jeg ikke kjøpe bøker, bare lese fra hylla, men snubla inn i en bokhandel i slutten av januar. Jeg kommer sikkert til å snuble i år også, men jeg kommer ikke til å snuble bein av meg sjøl over brutte nyttårsforsetter.

Ikke skal jeg holde nyttårstale, heller. Det er mye en kan si, og mange viktige ting å kjempe for. Jeg venter litt, til nyttårstalerusen har lagt seg. Da kanskje jeg har noe å si. Hvis jeg vil.

Jeg ønsker meg selv et passe godt år - det trenger ikke å være strålende eller fantastisk - passe bra holder i massevis for meg - jeg har rygg til å bære kjedelige og tunge dager, bare det kommer fine dager innimellom. Og jeg ønsker at vinteren ikke blir alt for lang....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar