onsdag 27. februar 2008

Vår, tralala, vår....


OK, så er kanskje våren en klisjé, og halvliter'n er alt for dyr, men i hagen min blomstrer snøklokkene i februar, de står der og nikker på hodene sine og ønsker våren velkommen.

Og jeg tror at vi blir litt snillere og litt gladere når vi ser at noe vokser opp igjen etter å ha vært i dvale så lenge. Til og med det å brenne seg på brennesle i februar er nesten litt koselig....

Det som ikke er like koselig, er tanken på at en tidlig vår gir en veldig lang sesong med hagearbeid, og jeg har en veldig stor hage, med plass til mye ugrass og mange snegler.

Men man klager ikke over hagearbeid i februar - da er man glad for alt som kikker opp fra jorda og lever.

3 kommentarer:

  1. Det er så artig når min mor plutselig bryter ut: - Seeee! mens vi sitter og inntar middagsmaten. Jeg kvepper til, og hyler ut i desperasjon: - Hva er det? - En snøklokke!

    Det er koselig med blomster, og enda gøyere å ta fotografier av dem. Om sommeren, tidlig på morgenen, mens det ennå er dugg, er de penest å se på, og det er også da at speilreflekskameraet burde taes frem :-)

    SvarSlett
  2. Mammaen din høres ut som meg - jeg blir like fascinert hver gang jeg ser rådyr i hagen - dvs. flere ganger i uka - og ungene mine kan ikke forstå at jeg aldri venner meg til det :-)

    Helt enig i at blomster er veldig pene tidlig om morgenen, dessverre er jeg så trøtt at jeg sjelden får oppleve det, annet enn på bilder. Så jeg trøster meg med at de ikke er så verst lenger ut på dagen heller...

    SvarSlett
  3. Å, har du rådyr i hagen? Så heldig du er. Jeg elsker at det er dyr i hagen min. Pinnsvin og ekorn er hjertelig velkommen. Vi har et ekorn som bor inne i fuglekassen vår, og før bodde det en padde i hagen, under en presenning. Kjempekoselig :D

    SvarSlett