fredag 19. september 2008

Molly - endelig ferdig

.

Da jeg laget Milly, sa søstra mi akkurat det jeg visste hun ville si. "Hvor er Molly og Mandy?", spurte hun. Da vi var små, leste vi i boka Milly Molly Mandy. Jeg husker ikke veldig mye fra den boka, selv om vi leste den i fillebiter, men jeg tror hovedpersonen hadde tre navn fordi hun hadde fått et fra hver av bestemødrene og et som bare var hennes, men det kan hende jeg tar feil her og lanserer en teori bare fordi jeg synes den høres troverdig ut. (Og i samme slengen - hvorfor i all verden fikk ikke Ola Ola Heia et navn som bare var hans eget - det tror jeg han hadde likt å ha)

Det jeg husker fra Milly Molly Mandy boka, er de søte tegningene av den lille jenta med det svarte håret og den stripete kjolen. Ikke som min Molly, akkurat, hun er nok av den mer lurvete typen, men Molly heter hun likevel, for det har jeg lovet søstra mi. Og derfor har jeg laget Mandy nesten ferdig også - hvis jeg bare finner armen hennes ender nok hun også opp her, sammen med Milly og Molly.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar