onsdag 30. mai 2012

Når jeg får god tid om morgenen...

.
Når jeg får god tid om morgenen, skal jeg begynne å re opp senga. Det er langt dit, først må jeg vel lære meg å huske at det er lurt å legge seg om natta, så må jeg lære meg å høre på vekkerklokka. Jeg må sikkert lære meg å være litt mindre morragretten, også. Jeg trur at blide mennesker er flinkere til å re opp senga enn sånne sure som meg, sånne som forlater den varme dyna med sorg hver morgen, og er nærmet bevisstløs den første halve timen etterpå.

Men altså, når jeg får god tid om morgenen, skal jeg re opp senga.
Og ikke bare skal jeg re opp senga, jeg skal pynte den med håndklefigurer, også. Våken, opplagt og glad, skal jeg brette sammen svaner som får stå i min seng når jeg ikke er der selv.




Noen dager, når jeg er lei av fugler, skal jeg kanskje lage et annet dyr. 


  


Men hvis jeg har litt dårlig tid en gang, lager jeg kanskje bare en pen skulptur, helt uten vinger eller bein.





Og hvis jeg får gjester, skal jeg gjøre skikkelig arbeid, med et hjerte hvis det er en jeg setter særlig pris på.




Og de dagene jeg ikke klarer å velge, og har ekstra god tid, lager jeg litt av hvert. Ikke med sukker på, men med blomster på.




Og kanskje jeg avslutter det hele med en fin blomst i do.



Altså, hvis jeg får god tid om morgenen noen gang. Og er blid samtidig...
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar