onsdag 25. mai 2011

Fortellinger i hagen min

.


I hagen min blomstrer løytnantshjertene. Det er mange historier om hvordan den fikk navnet sitt. En av dem er sånn:
Løytnantshjerte har fått navnet sitt etter hva du ser når blomsterhjertet åpnes. Når løytnanten åpnet hjertet ville han se en pike, og bli minnet om at det fantes vakre jomfruer. Inni hjertet var det en nydelig pike i bare «benklærne». Piken hadde hvitt undertøy på overkroppen, og ballongbukser til truse. Løytnanten skulle bli minnet på at han måtte være forsiktig, så han kunne komme tilbake å få seg en vakker jomfru til kone.


Det historien er ikke Løytnantshjertene i min hage enig i. De har sin egen historie. OK, det er med ei jente her også. Hun har på seg en fin rosa kjole, og hun skal ut med en løytnant.



Så hører hun løytnantens historie om hvorfor han skal være forsiktig i krigen.
- Hallo, sier hun, for det første er jeg ikke jomfru, og for det andre er jeg ikke noens jævla premie for å overleve en krig.
Hun vrenger av seg kjolen, og tar beina fatt, for en mann av den typen vil hun ikke ha.



Åssen det gikk med løytnanten? Det vet jeg ikke - mulig han står der betutta med sabelen i været. Noen dame fikk han i alle fall ikke.
.

1 kommentar: