torsdag 5. mai 2011

Den fine veien hjem, første uka i mai

.

Noen hadde bæsja på stia. Det synes jeg var litt dumt. Men jeg tråkka ikke i det.





Sneglene sklir rundt på slimet sitt. Av alle ekle skapninger, leder de, tett fulgt av flått. Hadde jeg bodd i et annet land, er det ikke sikkert at snegler hadde vært de ekleste, men her er de eklest.




Det lukta brennesle. Hver vår tar jeg på brennesla, akkurat som om jeg må kjenne etter om den er den samme. Det er den.




Plutselig har hjemveien min blitt grønn. Den skal bli enda grønnere. Snart kommer bøketrærna til å springe helt ut.




I utkanten av hagen min, står bregnene. De ser ut som en flokk mennesker som venter på å komme inn på konsert, der de står i grupper og nikker til hverandre.




Og morelltrærna blomstrer. Og jeg tenker at vi har mange gode dager i mai....




.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar