onsdag 23. mars 2011

Snadring i Gamle Bergen

.


Jeg hadde aldri vært i Gamle Bergen før, da vi gikk en tur innom på lørdag. Ingenting var åpent, men det var fint å gå mellom de gamle husene en vårettermiddag. Jeg kan bare forestille meg hvor hyggelig det må være om sommeren, en fin dag det ikke regner.


Vi møtte ikke så mange mennesker der, men vi møtte fugler i, og ved, andedammen.
Det var flere gjess der, og en var kjempesinna, og jaga alle andre fugler som prøvde å nærme seg, enten de var ender eller kråker. Bare en annen gås fikk være i nærheten. Jeg tipper at den sinte gåsa er en gasse, av det sjalu og primitive slaget, som ikke lar noen andre komme i nærheten av dama si.



Endene var ikke sinte. Ikke så de så veldig sjalu ut, heller. Flere av endene spaserte bortover med to andriker på slep, uten at de jaga bort alle andre, det både så og hørtes ut som om kampen om kjærligheten var mer verbal enn fysisk.



Jeg tror jeg liker ender bedre enn gjess. I alle fall hvis jeg skal møte dem i en park. Jeg er ikke helt sikker på hvem jeg liker best å spise.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar