tirsdag 27. juli 2010

Fluesoppen befaler deg...

 .


Noen ganger går jeg tur forbi fluesopp-fjellet, der noen har tatt seg tid til å male en sopp, og til å skrive "Fluesoppen befaler deg".

Det er ingen sti der, men noen har giddet å ta med seg fantasi og maling inn i skogen for å pynte fjellet. Jeg vet ikke hvem det er som har gjort det, eller hvorfor, kanskje de hadde en slags lek på akkurat det stedet, eller kanskje de bare kjedet seg. Eller kanskje de egentlig drømte om å sette merket sitt et mer synlig sted, men ikke turde.

Hva fluesoppen befaler vet jeg heller ikke, men den får i alle fall meg til å smile når jeg går forbi.
.

1 kommentar:

  1. På Fluesoppfjellet står det indirekte skrevet:
    Se, jeg er verdens lys! Enhver som tror på meg skal ikke fortapes, men ha evig liv.

    SvarSlett