mandag 21. januar 2008

Sakte mandag

Egentlig burde dette vært en hektisk mandag. Det ble det ikke. Det ble en så rolig mandag at jeg vet at det kommer hektiske dager senere i uka. Men det gjør ingenting. For jeg har sett et tre som er i ferd med å erobre en stein, og i treet ved siden av både så, og ikke minst hørte, jeg en stor hakkespett.




Og himmelen var blåere enn den har vært på lenge, og vannet var helt, helt stille. Det var hundespor i sanda, men heldigvis møtte ikke jeg noen hund.




Båtene har fortsatt vinterklær på - det hadde jeg også, for jeg vet at det ofte er kaldere enn det ser ut til. Det var det ikke i dag - jeg fikk et snev av vårfornemmelser, og selv om jeg vet at det er januar, kikka jeg litt etter blomster i grøftekanten. Det gule jeg så var en gjenglemt badeball, som, om den hadde vært et menneske, hadde sett ganske ensom og trist ut.




En båt lå opp ned i stranda. Helt av seg selv så den nesten ut som et kunstverk.




Egentlig burde dette vært en hektisk mandag. Det ble det ikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar