torsdag 10. mai 2007

Vigdis vesle verden


En av flere små verdener, faktisk. Noen ganger jobber jeg med kunst, og da er verdenen min her. Andre ganger jobber jeg med såpe, og da er verdenen min her. Og så har jeg jo den virkelige verdenen å forholde meg til, den som ikke er den vesle, men den store, og ganske uoversiktlige.
Men av og til er jeg her, i Vigdis vesle verden, og pusler rundt med små ting - litt håndarbeid, kanskje, eller kan hende jeg hører på musikk eller leser ei bok.
Eller kanskje jeg diskuterer litt med meg selv, om krig og fred og politikk og sånn, eller rydder litt i tanker og ting. Sannsynligheten for at jeg rydder i noe som helst er forresten ikke så veldig stor - det er vel heller sånn at jeg kanskje roter litt rundt i saker og ting, før jeg går videre til et annet prosjekt. Jeg har mange, mange halvferdige prosjekter liggende - kanskje jeg kommer til å legge ut noen av dem her etterhvert som de blir ferdige, hvis de blir ferdige. Eller kanskje ikke.... Noen ting blir ferdige også, så ferdige at de havner hos "Skum - såper og sånn", den bittelille såpebutikken jeg har sammen med Ruth. Men mange ting ligger i skuffer, skap og poser, og skal kanskje bli noe en dag. Akkurat som meg. Det er bare ikke helt sikkert hva.... Enda.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar