torsdag 9. desember 2010

Under snøen...

.


Hvor er eieren av sykkelen, tenkte jeg, ble han overraska av et fryktlig snøvær og valgte å gå hjem, fordi det var glatt og skummelt å sykle. Men hvorfor leide han ikke sykkelen med seg, tenkte jeg, likte han den ikke lenger, var den dum, kanskje den har punktert.

Eller kanskje det var en tyv som etterlot seg sykkelen, fordi han plutselig ikke skulle lenger. Men det er også rart, det er liksom ingenting å skulle til akkurat der sykkelen er, en grøft med snø på, bare.
Eller, tenkte jeg, er det ikke bare en grøft med snø på, ligger det noe under snøen, noe vi burde sett, eller noen?

Det tenkte jeg, og samlet enda en historie i hodet mitt. Og så gikk jeg videre. Jeg skal kikke litt ekstra etter når våren kommer....
.

1 kommentar:

  1. Ja, ting som stikker opp av snøen kan fort sette fantasien i sving... Også gjenglemte sykler... Du får følge godt med til våren, om eieren er der!

    SvarSlett