torsdag 5. mars 2009

Jeg har fått en pris - og sender den videre

.

Jeg har fått en pris. Jeg har egentlig fått den to ganger, både for Tegneloggen min med dametegningene, og for denne bloggen her. Det følger oppgaver og ansvar med prisen, disse fem punktene skal følges:

1. Put a link on your blog from whom you got it
2. Give it to five new blogs
3. A link on your blog to those blogs you give it to

4. Give the blogs you give the award to, a note about the award

5. Five things you are addicted to


Jeg fikk denne prisen fra Jorunn. I begynnelsen handlet bloggen hennes bare om korpsgreier, og sånne ting som jeg virkelig ikke forstår noe av, jeg følte meg som en kikker når jeg leste det hun skrev, og storkoste meg, for damen skriver godt. Jeg la tidlig i år igjen denne kommentaren i bloggen hennes, og jeg står inne for hvert ord: For en som har et heller anstrengt forhold til korps, er det som å komme inn i en annen verden når jeg leser i bloggen din :-)
Akkurat den siste tida har det ikke vært så mye korps der, men jeg regner med at det vil ta seg opp etterhvert som vi nærmer oss 17. mai.

Så var det å sende den videre, denne prisen.

Den første jeg vil gi pris til, er Atelier Gyllenhammar. Den bloggen er ikke så veldig aktiv, rett og slett fordi hensikten først og fremst er å informere om hva som skjer nettopp i Atelier Gyllenhammar, som ligger på Kaldnes Brygge i Tønsberg. Jeg skal stille ut der om to uker, det er en av grunnene till at jeg er så opptatt av den bloggen akkurat nå.

Elisabeth, som jeg skal stille ut sammen med, har også en blogg. Hennes blogg heter Kunstfunn. Elisabeth jobber mye med objekter hun finner, og flere av arbeidene hennes finner man på bloggen, og forhåpentligvis vil det bli flere etterhvert.

Maria Mytterist har en blogg det er en fryd for øyet å følge med på - her er det utrolig mange flotte fotografier å se. Jeg har fulgt denne bloggen lenge, og synes fortsatt det er morsomt både å lese og å se.

Jeg liker ikke hunder. Ikke i det hele tatt. Likevel følger jeg en hundeblogg. Bloggen heter Dear Cita, og handler selvfølgelig om Cita. Den handler absolutt bare om Cita, faktisk, og det er det som fascinerer meg, ja, altså hundeeieren som er så sinnsykt gal etter hunden sin at hun bare må si det, igjen og igjen.

Den siste jeg vil gi pris til er Eplefrø. Hun går på sirkusskole, og skal bli klovn, kanskje. Hun blogger alt for sjelden, og jeg håper bloggen hennes bare er i vinterdvale, hun har nemlig ikke skrevet der siden oktober. Kanskje dette er en slags liten pille som kan motivere til en liten tekst.

Så var det fem ting jeg er avhengig av...
1. Kaffe - det første og det siste jeg inntar hver dag.
2. Ikke så alt for kompliserte tv-serier som finnes på dvd-bokser, sånn at sånne som meg kan se ting når resten av verden sover.
3. mp3-spilleren min, den er med overalt.
4. Esken min med tegnesaker - det deilige gråpapiret, saks, lim og fargeblyanter. Absolutt fargeblyanter.
5. De andre som lever i huset mitt, både mennesker og dyr. Men ikke insekter. I alle fall ikke gresshopper om høsten, men edderkoppene kan godt være her.

Da tror jeg at jeg har klart alle oppgavene, og stafettpinnen er herved sendt videre.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar