søndag 9. desember 2007

Litt om julekvelden, og litt om kjerringa....


Hvert år føler jeg meg litt som en innbygger i den vesle bygda som glemte at det var jul. Det vil si, jeg vet veldig godt at det er jul - hver eneste helg står jeg i den bittelille såpebutikken min og pakker inn julegaver. Det er såper, kosedyr, smekker og nisser.

Ja, jeg vet at det er jul. Jeg bare later som om det er lenge, lenge til, og at det egentlig ikke har noe med meg å gjøre. I mitt hus er det ikke en eneste helt ferdig julegave - det lille som har kommet i hus er ikke pakket inn. Ingen kaker i kakeboksene, ikke en eneste nisse titter fram fra noe som helst, ikke en juleblomst av noe slag.

Og jeg tenker at jul på lavt nivå også er jul - og at en og annen nisse kan finnes fram rett før, og det viktigste av alt er at juledagene blir slappe av dager, sammen med mennesker jeg har lyst til å slappe av med. Og vaskepolitiet kommer vel ikke i år heller, håper jeg. Og hvis de skulle slumpe til å komme innom, kan jeg i alle fall si at jeg vasker hendene med julesåpe...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar